Flyt bolden med kroppen

8 - 10 min. total
intervaller á min
6 - 10 spillere
grupper á spillere
5 - 8
-
bolde, 4 toppe
0 veste

8 x 12 m.

Beskrivelse

Denne øvelse kan bruges som opvarmning. Den træner koordination, balance og boldkontrol. Hver spiller har en bold. Øvelsen går ud på, at spillerne skal flytte deres bold fra A til B på forskellige måder. Spillerne skal hele tiden forsøge at kontrollere deres bevægelser og have god boldkontrol. Træneren eller en spiller viser, hvordan øvelserne skal udføres.

Eksempler på øvelser:

  • Flyt bolden uden at røre den med hænder og fødder
  • Flyt bolden med numsen
  • Flyt bolden med knæene
  • Flyt bolden med hovedet
  • Flyt bolden med forskellige dele af fødderne (fodsål, yderside, inderside etc.)
  • Flyt bolden med maven eller ryggen

Lad også gerne spillerne inspirere hinanden med 'hjemmelavede' øvelser, som de kan prøve af i øvelsen.

Fokuspunkter

  • Koordination og balance
  • Boldkontrol
  • Finde løsninger

Differentiering

  • + Svære og sammensatte øvelser
  • + Højere tempo
  • ----------
  • - Simple øvelser
  • - Lavere tempo
U8-U9

© Copyright KB 2012