Pardans

10 - 14 min. total
intervaller á min
8 - 16 spillere
grupper á spillere
5 - 12
-
bolde, 2 toppe
0 veste

4 x 2 m.

Beskrivelse

Denne øvelse kan bruges som opvarmning. Den træner koordination m. bold. Der laves små firkanter på 4 x 2 meter, antallet af firkanter afhænger af antallet spillere. Spillerne placeres parvis overfor hinanden med ca. 2 meters afstand. Der skal være lidt afstand mellem firkanterne, så spillerne kan lave bevægelser til siderne uden at genere hinanden. Alle spillerne har en bold hver. Spillerne skal synkront udføre forskellige rytmer og koordinationsøvelser med bold. Efter 4-6 gentagelser skal spillerne lave en ny øvelse, så der bliver stor variation i øvelserne. Øvelserne kan være de samme som i boldkaos og footwork. Træneren eller en spiller viser, hvordan øvelserne skal udføres.

Lad også gerne spillerne inspirere hinanden med 'hjemmelavede' øvelser, som de kan prøve af i øvelsen.

Fokuspunkter

  • Finde rytmen sammen med sin makker
  • Korrekt udførelse af øvelserne
  • Bruge begge ben
  • Lavt tyngdepunkt

Differentiering

  • + Højere tempo
  • + Svære og sammensatte øvelser
  • ----------
  • - Lavere tempo
  • - Simple øvelser
1. Koordination

© Copyright KB 2012